lauantai 18. toukokuuta 2013

Kisakausi häämöttää

Kesä tuli kertaheitolla helatorstaina, mahtavaa! Nyt tarkenee, vaikka ei ihan vedessä vielä. Ilmoittauduin Uusi Lahti -juoksuun kympille. Olin siellä viime vuonnakin, joten nyt olisi tarkoitus saada vertailuaikaa. Pyöräiltyä on tullut ja samalla todettua, että vauhtia tulisi hurjasti, jos saisin kehitettyä pyöritystekniikkaani paremmaksi. Kun on ollut tilaisuus, olen pyörittänyt yhdellä jalalla ja aina kun muistan, keskityn nostamiseen.

Olin keskiviikkona tempoajossa ja tänään ekassa harjoituskisassa. Tuloskuntoni ei ole kehittynyt ihan toivotulla tavalla. Siihen voivat olla syynä liian suuret toiveet ja eräs toinen seikka, josta en enempää täällä mainitse. Suuret toiveet ovat ehkä tulleet, kun olen verrannut itseäni muihin, enkä ole ymmärtänyt, että olen tehnyt vertailua miehiin ja sellaisiin miehiin, joilla on kuntoilutaustaa. Minä olen lähes keski-ikäinen nainen, jolla ei ole kuntoilutaustaa, ja lisäksi on se yksi juttu, joka saattaa vaikuttaa tuloskuntoon. Niinpä, jos ja kun aion jatkaa triathlonharrastusta, minun on vain tyytyminen siihen, että olen viimeisten joukossa. Vaikka jaksan enemmän ja nopeammin, en siltikään tavoita läheskään niitä, jotka ovat treenanneet vuosia. Tämä on aika luonnollista.

Viimeisenä maaliintulo hävettää kyllä jollakin tapaa, mutta minulla on jo sen verran elämänkokemusta, että kisaamisen kaikki hyvät puolet ylittävät sen häpeän. Lisäksi triathlon on siitä upea harrastus, että kannustusta riittää kaikille, ja tuntuu siltä, että erityisesti viimeiselle.

Viimeinen -puheeni on oikeasti vähän liioittelua. Kuitenkin, kun ei ole kyse ns. koko kansan tapahtumasta, vaan esim. pienemmän piirin kisasta, on aika todennäköistä, että olen peränpitäjä. Vaivaako se minua - en oikeastaan edes tiedä. Omaa aikaani ja jaksamistanihan olen parantamassa. Kesän kisojen aikatavoitteita täytyy rukata aika reilusti. Sääksissä voisin päästä kolmosella alkavaan tuntilukemaan, jos kaikki menee hyvin. Kolmen tunnin alitus tapahtuu joskus sitten hamassa tulevaisuudessa, mutta ei tänä kesänä ;-).

Viime viikon treenit

Viikko 19 (6.5.2013-12.5.2013)
UrheilulajiKplKesto (h)Matka (km)
Pyöräily351.7%4:20:0087.9%89.6
Uinti217.9%1:30:002.9%3.0
Juoksu212.5%1:03:009.1%9.3
Ratsastus111.9%1:00:000.0%0.0
Painoharjoittelu16.0%0:30:000.0%0.0
 9 8:23:00 101.9




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tervetuloa kommentoimaan!